Nikki Schei

Medlem kommunestyret, Medlem Formannskapet 2023-2027. Selvstendig næringsdrivende.

Nikki er født i Bergen, er gift, har 2 barn og bor på Hosle. Han har gjennom sin karriere opparbeidet en stor tverrfaglig kompetanse innen kommunikasjon, mediekontakt, digitale medier, som leder, rådgiver, kursholder og coach. Han er selvstendig næringsdrivende gjennom sitt selskap ifuturo som rådgiver innen kommunikasjon, media, forretningsutvikling mm. Tidligere har han jobbet med kommunikasjon og rådgivning i en rekke selskaper i Norge og Sverige, bl.a i Tarantell, Confetti og Cinet.

Nikki har vært med i MDG siden 2010. I 2012 ble han valgt inn i partiets førte sentralstyre, fra 2013 til 2015 ledet han Akershus MDG og var også landsstyremedlem. Fra 2014 var han generalsekretær i Grønt Kvinnenettverk i et år, deretter nestleder de to påfølgende årene og er nå styremedlem.

I 2019 var Nikki 1. kandidat i Bærum og 10. kandidat til Viken fylkesting. Han var gruppeleder og formannskapsmedlem i kommunestyret 2015-2019 og er i inneværende periode medlem av Miljø- idrett og kulturutvalget og i kommunestyret. I fylkestinget har han i denne perioden vært 1. varamedlem. I perioden 2015-2019 representerte han MDG i Akershus, både i fylkestinget og i hovedutvalget for kultur, frivillighet og folkehelse. Utover dette har han representert MDG i bl.a. Oslo og omland friluftsråd, Forum Nye Bergensbanen, Oslofjorden Friluftsråd og i STRING-samarbeidet.

Nikki har også bred erfaring fra frivillighet og idretten der han blant annet har vært president i Norges Softball & Baseball Forbund og styremedlem i Norges Idrettsforbund. Han har selv tidligere erfaring som håndballspiller i inn- og utland på elitenivå og på det norske landslaget i baseball.

Privat er det trening, matlaging og kulturopplevelser innen musikk og kunst som står hans hjerte nærmest.