Line Norman Jernæs

Medlem kommunestyret 2023-2027, Medlem hovedutvalg for aldring og mestring. Fulltidsverv i Bærum Forliksråd. Fysioterapeut i permisjon fra stilling i omsorgsbolig

Line er 46 år, har en datter på 13 og bor på Emma Hjorth. Hun har vært medlem i MDG siden 2012 og er nå inne i sin andre periode som stryremedlem (den første var i 2013). I inneværende periode representerer hun MDG i Hovedutvalg for Bistand og omsorg (BIOM). Line er opptatt av å vise at MDG har en helhetlig politikk og brenner for bærekraftig ressursforvaltning på ALLE områder i samfunnet. I BIOM har Line blant annet satt søkelys på behovet for en mer hensiktsmessig oppgavefordeling i tjenestene, når helsepersonell er i ferd med å bli mangelvare. Hun vil bruke en plass i kommunestyret til å fortsette å være en tydelig stemme MOT byråkratisering og FOR et samfunns- og arbeidsliv som inkluderer så mange som mulig. Line mener nøkkelen til fremtiden ligger i å endre samfunnet nedenfra og oppover – ved å høre de som vet hvor skoen trykker – uavhengig av om saken gjelder miljø, samferdsel eller behov for omstilling av de kommunale tjenestene.

Line er født og oppvokst i Bærum og kjenner mange sider av Bærum etter å ha bodd på Høvik Verk, Blommenholm og i Sandvika. Hun har hatt Bærum kommune som arbeidsgiver både i barnehage og omsorgsbolig for voksne med sammensatte funksjonsnedsettelser. I boligen ble Line inspirert til å ta fysioterapiutdanning, og da hun var nyutdannet jobbet hun på Bærum kommunes rehabiliteringssenter i Spania(CAN), før hun kom hjem til Norge og Bærum i 2009. Etter det har hun jobbet med habilitering og som boleder i Oslo kommune. For tiden har hun permisjon fra Oslo kommune, grunnet fulltidsverv som dommer i Forliksrådet i Bærum. Før Line kom inn i politikken, har hun blant annet vært FAU-leder på Emma Hjorth skole og spilt i Høvik Janitsjarorkester i to perioder. Hun praktiserer yoga og meditasjon, er glad i musikk, lesing, turer i nærområdet og alt annet livet har å by på.